Menu
Your Cart

Veelgestelde vragen

Onderstaand hebben wij een overzicht van de meest gestelde vragen opgesteld. Mocht uw vraag hier niet tussen staan dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen of via de klantenservice pagina een bericht sturen. Wij helpen u graag verder met al uw vragen.

Komen er nog extra kosten voor bijvoorbeeld het rijklaar maken bij?
Nee, bij Forster Scooters & Motoren zijn de prijzen all-in. Wij berekenen geen extra kosten voor het rijklaar maken of andere zaken.

Krijg ik een kenteken bij aanschaf van een scooter?
Wij verzorgen een kenteken bij de levering van de scooter. Bij aanschaf van een scooter ontvangt u bij de levering een document waarmee u naar het postkantoor kunt gaan en de scooter op uw naam kunt zetten. U ontvangt dan binnen enkele werkdagen het kentekenpasje thuis en de codes om de scooter bij verkoop weer over te schrijven.

Moet ik mijn nieuwe scooter verzekeren?
Vanaf het moment dat u de scooter op naam heeft gezet moet de scooter ook verzekerd zijn. Wij raden aan de scooter te verzekeren op dezelfde dag dat u hem op naam heeft gezet. Zonder verzekering mag er in ieder geval niet op worden gereden op de openbare weg. Hiervoor kunt u een proces verbaal krijgen. Ook kunt u een proces verbaal krijgen als de scooter op naam staat en niet is verzekerd. Het systeem van het RDW detecteert dit automatisch.

Wat zijn de levermogelijkheden?
De scooter kan binnen onze openingstijden de gehele week worden opgehaald in onze vestiging in Landgraaf. Op afspraak bezorgen wij scooters enkel in een straal van 100km vanaf onze vestiging. Uiteraard geven we uitleg bij beide aflevermogelijkheden over de werking van de scooter en belangrijke dingen waar u op moet letten.

Waarom bezorgen jullie de scooter alleen binnen een straal van 100km?
Wij zijn van mening dat het geven van een goede service en garantie afhandeling enkel en alleen kan plaatsvinden binnen deze straal.

Kan ik mijn scooter retourneren?
Mocht u om wat voor een reden dan ook de scooter retourneren dan is dit mogelijk. Wij hanteren een bedenktijd van 30 dagen bij de aankoop van een scooter. Op onze pagina over retourneren kunt u meer informatie vinden hierover. Of klik hier hier.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Wanneer u een bestelling wilt annuleren dan kunt u het beste dit zo snel mogelijk doorgeven aan ons. Als het product nog niet is verstuurd, kunnen wij de bestelling aanpassen. Als de bestelling wel is verstuurd, kunt u het product retourneren.

Wat zijn de openingstijden?
In onze webwinkel plaatst u 24 uur per dag, 7 dagen per week uw bestelling. De openingstijden van onze winkel in Landgraaf zijn:

Zomerperiode:
Maandag:    10:00-16:00u
Dinsdag:      10:00-18:00u
Woensdag:  10:00-18:00u
Donderdag: 10:00-18:00u
Vrijdag:         10:00-18:00u
Zaterdag:     10:00-16:00u
Zondag:              Gesloten

Winterperiode:
Maandag:            Gesloten
Dinsdag:      10:00-18:00u
Woensdag:  10:00-18:00u
Donderdag: 10:00-18:00u
Vrijdag:        10:00-18:00u
Zaterdag:     10:00-16:00u
Zondag:               Gesloten

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten van een scooter verschillen, dit is afhankelijk van hoever u van onze vestiging af woont. De prijs voor bezorging van een scooter kunt u berekenen via onze calculator door hier te klikken. 
De verzendkosten van een accessoire, onderdeel of helm zijn €6,95.

Wat is de levertijd?
De levertijd van alle onderdelen en accessoires bedraagt 1-3 werkdagen, mits voorradig.

Voor scooters is de levertijd afhankelijk van de voorraad en de drukte (laag- of hoogseizoen). Wij proberen uw scooter te leveren binnen 6-12 werkdagen, het kan echter zijn dat een scooter (momenteel) uitverkocht is. Mocht dit het geval zijn, dan nemen wij altijd contact met u op. Er zal dan overlegd worden of er een alternatief mogelijk is, of dat u uw geld retour wilt ontvangen. 
U kunt altijd contact met ons opnemen om te vragen of een artikel voorradig is en wat de evt. levertijd ervan zal zijn.

Zijn de vermelde prijzen inclusief of exclusief BTW?
Alle prijzen op onze webshop zijn inclusief BTW.

Is telefonisch bestellen of vragen stellen mogelijk?
Ja, u kunt ons telefonisch bereiken via telefoonnummer 045-525 1976

Mijn vraag staat er niet tussen, wat nu?
Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden? Stel dan uw vraag per e-mail aan ons of via het contact formulier. Klik hier. Of bel ons tijdens openingstijden op 045-525 1976. 
We beantwoorden uw vragen graag.